Här får du svar på de vanligaste frågorna om slamtömning

  • När töms min avloppsanläggning?
    Tömningsperiod för enskilda brunnar finns på respektive kommuns hemsida. Inför varje tömning skickas ett aviseringsmeddelande till fastigheten.

  • När töms min tankanläggning?
    Ett tömningsschema skickas ut till fastigheten i december varje år.

  • Jag behöver ha en akut tömning av min brunn/tank
    Under kontorstid kan du kontakta vår kundservice på 0533-68 15 89 eller via e-post till varenhallning@saffle.se.
    Efter klockan 16:00 ring Ragn-Sells journummer: 070-927 25 55.

  • Jag har enskild anläggning och är i behov av en spolning
    Kontakta valfri entreprenör.

  • Jag har fått stopp i mitt kommunala avlopp och behöver en spolning
    Under kontorstid kontakta Stena på 010-445 51 00
    Efter klockan 16:00 samt helger, ring 0520-477 00 00.

  • Jag behöver en extra tömning av min brunn/tank, eller behöver stoppa en tömning?
    Chatta med oss! Vi svarar gärna på dina frågor. Du kan även kontakta vår kundservice på 0533-68 15 89, eller skicka e-post till: varenhallning@saffle.se. För att du ska få ordinarie pris på denna tömning måste beställning ske senast två veckor före varje tömning.

  • Vad ska jag tänka på inför min slamtömning?
    Se vår checklista

  • Byte till lättare brunnslock
    Kontakta valfritt företag för rådgivning
    I vår checklista kan du läsa om vad som krävs


  • På Naturvårdsverkets hemsida hittar du mer information om små avloppsanläggningar

Sidan uppdaterades 2022-09-08

Synpunkter på sidan?