Här får du svar på de vanligaste frågorna om slamtömning
- När töms min avloppsanläggning?
Tömningsperiod för enskilda brunnar finns på respektive kommuns hemsida. Inför varje tömning skickas ett aviseringsmeddelande till fastigheten. - När töms min tankanläggning?
Ett tömningsschema skickas ut till fastigheten i december varje år. - Jag behöver ha en akut tömning av min brunn/tank
Under kontorstid kan du kontakta vår kundservice på 0533-68 15 89 eller via e-post till varenhallning@saffle.se.
Efter klockan 16:00 ring Ragn-Sells journummer: 070-927 25 55. - Jag har enskild anläggning och är i behov av en spolning
Kontakta valfri entreprenör. - Jag har fått stopp i mitt kommunala avlopp och behöver en spolning
Under kontorstid kontakta Stena på 010-445 51 00
Efter klockan 16:00 samt helger, ring 0520-477 00 00. - Jag behöver en extra tömning av min brunn/tank, eller behöver stoppa en tömning?
Chatta med oss! Vi svarar gärna på dina frågor. Du kan även kontakta vår kundservice på 0533-68 15 89, eller skicka e-post till: varenhallning@saffle.se. För att du ska få ordinarie pris på denna tömning måste beställning ske senast två veckor före varje tömning. - Vad ska jag tänka på inför min slamtömning?
Se vår checklista - Byte till lättare brunnslock
Kontakta valfritt företag för rådgivning
I vår checklista kan du läsa om vad som krävs - På Naturvårdsverkets hemsida hittar du mer information om små avloppsanläggningar
Sidan uppdaterades 2022-09-08