Bemanningsenheten

 

webbtop_bemanning.jpg

Åmåls kommun, vård- och omsorgsförvaltningens vikarieförmedling sker via bemanningsenheten. Bemanningsenheten har en stab med tillsvidareanställda och timavlönade vikarier för att täcka verksamheternas behov vid korttidsfrånvaro.

Jobba som timavlönad
Vi söker dig som vill arbeta som timavlönad i vård- och omsorgsförvaltningens olika verksamheter. Det infattar arbete hos brukare med hemtjänst, boende för äldre, LSS-insatser och kommunpsykiatri. Arbete innebär att i samverkan med brukaren arbeta vägledande, omvårdande och stödjande.
Vi vill gärna att du har en utbildning inom ämnesområden vård och omsorg alternativt barn och fritid med inriktning socialt arbete eller pedagogiskt arbete.

Vi kan erbjuda en prova-på-anställning för dig som saknar utbildning, upp till 300 LAS-dagar, men för att säkerhetsställa att vi långsiktigt får rätt kompetens vill vi att du påbörjar en utbildning under den tiden för att du ska få fortsatt arbete.

- Du ska ha möjlighet att vikariera med kort varsel.
- Körkort är meriterande och kan vara ett krav i vissa verksamheter.

För att arbeta med barn och unga i viss verksamhet inom LSS krävs att du lämnar utdrag från belastningsregistret.

KONTAKTINFORMATION

Expedition
Telefon 0532-174 47
E-post bemannings.enheten@ amal.se

Enhetschef
Birgitta Lundahl
Telefon 0532-174 54
E-post birgitta.lundahl@amal.se

Adress
Bemanningsenheten
Box 62
662 22 Åmåls kommun

Besöksadress
Norrtulls förvaltningsbyggnad
Kyrkogatan 2
662  22 Åmål

Sidan uppdaterades 2018-12-14

Synpunkter på sidan?