Om Åmål

Åmål ligger i Dalsland.
I Åmåls kommun bor cirka 13 tusen personer.

Åmål ligger vid Europa-väg 45.
Till Göteborg är det cirka 17 mil.
Till Karlstad från Åmål är det cirka 7 mil.

Åmål ligger nära både skogar och vatten.
Sjön Vänern går nästan in i Åmåls centrum.
Det finns en hamn nära torget för båtar som
kommer på besök.

I Åmål finns flera daghem och skolor.
Det finns också flera hus och lägenheter
att hyra eller köpa.

I kommunen finns fin natur och mycket
att göra på fritiden.

Kontaktinformation

Kommunväxel
Telefon: 0532-170 00

Sidan uppdaterades 2021-02-15

Synpunkter på sidan?