Hur ansöker jag?

 

Kontakta en arbetsterapeut som gör ett hembesök och ser hur det fungerar i bostaden.

Ansökningsblankett kan du få av arbetsterapeuten, genom att kontakta handläggare eller via Åmåls kommuns hemsida.

 

Följande handlingar ska lämnas in till kommunen:

  • Ansökningsblankett
  • Intyg av arbetsterapeut eller annan sakkunnig person
  • Eventuellt åtgärdsförslag
  • Fastighetsägarens medgivande om du har en bostads eller hyresrätt 

Vid behov kan kommunen hjälpa dig med åtgärdsförslag, kontakt med fastighetsägaren och offerter från firmor m.m.

 

Ytterligare upplysningar får du genom att kontakta:
Bostadsanpassningshandläggare Helena Gillén eller kommunens Arbetsterapeut.

 


 Ansökan/handlingarna skickas till:
Vård- och omsorgsförvaltningen
Box 62
662 22 ÅMÅL


Kontaktinformation 

Handläggare
Helena Gillén
Telefon 0532-174 19
Telefontid måndag-tisdag 10.00-16.00
E-post: helena.gillen@amal


För kontakt med arbetsterapeut
Telefon 0532-174 16
Telefontid måndag-fredag 09.00-09.30
Övrig tid finns möjlighet att lämna ett meddelande på telefonsvararen.

Sidan uppdaterades 2016-12-06

Synpunkter på sidan?