Här kan du läsa om Åmåls kommun


Åmål ligger i Dalsland.
I Åmåls kommun bor cirka 13 tusen personer.

Åmål ligger vid Europa-väg 45.
Till Göteborg är det cirka 17 mil.
Till Karlstad från Åmål är det cirka 7 mil.

Åmål ligger nära både skogar och vatten.
Sjön Vänern går nästan in i Åmåls centrum.
Det finns en hamn nära torget för båtar som
kommer på besök.

I Åmål finns flera daghem och skolor.
Det finns också flera hus och lägenheter
att hyra eller köpa.

I kommunen finns fin natur och mycket
att göra på fritiden.


Om du vill veta mer om Åmåls kommun kan
du klicka på det du vill läsa om här nedanför.




Sidan uppdaterades 2016-02-25

Synpunkter på sidan?